Notities met een knipoog. Dingetjes die me opvallen. Misschien omdat ik er niet tussenin zit. Geen lange artikelen, geen filosofische beschouwingen. Het nieuws uit de wereld met een tropische touch.

woensdag 12 april 2006

Snuitkevers

De snuitkevers bedreigen mijn paradijsje. Die exotische kevers eten onze palmbomen van binnuit op. Het doet een beetje denken aan die scene in The Mummy , waar mijn zoontje ook al niet van kon slapen. Maar vandaag dus had ik geen Duitse toeristen onder mijn hoede want die komen steeds minder omdat ze samen met de Nederlanders in Turkije zijn en als ik de fotoos zo zie missen we hier ook niet erg veel. Bovendien krijgen we hier meer het fatsoenlijke volk over de vloer, wat misschien niet zo smeuïg is maar wel makkelijker werkt, behalve dan als ze niet meer komen en ik dus dit soort blogs, wat weer een verschrikkelijk woord is, kan schrijven. Zo krijgt Robert Engel toch nog gelijk met z’n Pieter Baanvergelijking, want je moet toch wel behoorlijk van god los zijn om je bezig te houden met bloggen. Maar ik zou bloggers toch liever met de tropische weevil willen vergelijken die in onze boompjes wroeten in de vorm van snuitwormen wel te verstaan. Hier heten die beestjes natuurlijk anders: “gorgojo rojo”, wat ook een scheldwoord voor kleine lelijke mannetjes is. Dat wist ik voordat ik aan dit schrijfsel begon natuurlijk ook niet. ”Nec scire fas est omnia”

Geen opmerkingen: