Notities met een knipoog. Dingetjes die me opvallen. Misschien omdat ik er niet tussenin zit. Geen lange artikelen, geen filosofische beschouwingen. Het nieuws uit de wereld met een tropische touch.

zondag 24 september 2006

Zondag.......


Vanochtend werd ik wakker door het geluid van een teeveekerkdienst. Onze onderbuur is al wat ouder en hoort daardoor niet meer zo goed. De preek van de pastoor was bij ons derhalve bijna letterlijk te volgen. Het ging over de vredesmissie van de christenen. Zeer mooie woorden waren het.
Na de verplichte maar vooral noodzakelijke ochtendkoffie ben ik achter m'n peecee gekropen om het wereldnieuws te bekijken en lezen. Veel vrede kon ik online niet ontdekken. Hoewel sommige politici hardnekkig het tegendeel blijven beweren leidt oorlog niet tot vrede. Vandaar dat dit soort rapporten ook zo geheim zijn en dat volgens de meeste regeerders ook moeten blijven. Gelukkig lukt dat niet altijd en komt vroeger of later de aap toch uit de mouw. Bij sommige vieze zaakjes kan het zeer lang duren maar uiteindelijk... Ook de berichten uit de Bondsrepubliek geven weinig reden tot vreugde. Bekijk de video vooral eens.
En voor diegenen die Spaans lezen kan ik de zondagbijlage van El Pais aanbevelen. Het gaat over de sexuele slaven in Cambodja...
Vrede zij met u.......

Geen opmerkingen: