Notities met een knipoog. Dingetjes die me opvallen. Misschien omdat ik er niet tussenin zit. Geen lange artikelen, geen filosofische beschouwingen. Het nieuws uit de wereld met een tropische touch.

zondag 28 september 2008

Hoge en lage instap


,,Veel vrouwen weten niet meer wat de boven- en onderkant van een rok is. Ze dragen er nooit een.''Nederlands Dagblad
De lage instap van de fiets daarmee is onnodig geworden, aldus fietsenmaker Groenewegen uit Utrecht. Een stevige dwarsstang geeft de fiets meer stabiliteit. Zelf heb ik 't nog op een universele lage instapper geleerd. Die ging  van broer naar broer als lesfiets. Toen ik 't een beetje onder de knie had kon ik er zelfs de heuvel mee af racen met losse handen. Zwabberen dat ie deed. Fantastisch. Met tornado-terugtraprem natuurlijk voor het slippen. En dat zou moeten verdwijnen voor meer stabiliteit?
Gelukkig is er nog de tegenstroom van meer traditioneel ingestelde fietsers:
De fiets-zonder-stang zal zijn liefhebbers blijven trekken: reformatorische vrouwen en traditioneel geklede moslims (ook mannen!) bijvoorbeeld.
Geen wonder dat juist het Christelijk betrokken Nederlands Dagblad met zo'n artikel uit de Vogelvrije Fietser komt. Maar ik sluit me bij hun aan. Lang leve de leszwabberfiets met tornado-terugtraprem!

Geen opmerkingen: