Notities met een knipoog. Dingetjes die me opvallen. Misschien omdat ik er niet tussenin zit. Geen lange artikelen, geen filosofische beschouwingen. Het nieuws uit de wereld met een tropische touch.

vrijdag 3 maart 2006

Flikker op!


De mensen hier in het dorp denken vaak dat ik de Spaanse Nationaliteit heb. Dat is niet zo. Nog steeds loop ik met een Nederlands Paspoort rond; nou ja het ligt meestal ergens in een bureaulade, want men vraagt er eigenlijk nooit naar. Ze kennen me. Wel heb ik er al eens over gedacht om óók de Spaanse Nationaliteit aan te vragen omdat je er tegenwoordig twee op na kunt houden, maar al die burocratische rompslomp die daar mee samenhangt heeft me er tot nu toe van weerhouden. Dat blijkt dus zeer vooruitziend geweest te zijn want met twee paspoorten op zak wil het CDA je er het Hollandse via een achterdeurtje weer afpakken. Zij zijn “van mening dat een persoon met een dubbele nationaliteit, waaronder de Nederlandse, die wordt veroordeeld voor een terroristisch misdrijf automatisch het Nederlanderschap dient te verliezen en het land dient te worden uit gezet.” Niet dat ik mezelf als terrorist zie maar zoals de zaakjes er tegenwoordig in Nederland voorstaan moet je toch wel erg voorzichtig blijven. Rita Verdonk wil alle homosexuele en christelijke Iraniërs terugsturen naar hun land want daar heerst geen gevaar meer als je je maar van alle geslachtelijke én spirituele aktiviteiten onthoudt. De Perzische Christenen zullen de dans wel ontspringen; daar steekt beslist een gelovig medebewindslied een stokje voor, maar de Iraanse flikkers hebben het duidelijk moeilijker. Dus snel een Hollandse Nicht het huwelijksbootje insleuren maar vooraf niet vergeten te checken of ie aan de inkomens-eis voldoet.

Geen opmerkingen: