Notities met een knipoog. Dingetjes die me opvallen. Misschien omdat ik er niet tussenin zit. Geen lange artikelen, geen filosofische beschouwingen. Het nieuws uit de wereld met een tropische touch.

zaterdag 11 maart 2006

Voor Volk en Vaderland


In mijn tijd kochten we nog wel eens een fiets van een junk om naar huis te rijden als we de diskotheek uitkwamen. Dat was goedkoper als een taxi en zal het nog wel steeds zijn. Sinds ik hier in het zuiden woon weet ik niet wat heden ten dage zo de gewoontes van de Amsterdamse disko-gangers zijn. Misschien dat ze nu door hun (bij)baantjes wel gewoon een taxi kunnen betalen. En waar de junk dan van leeft? In Tenerife doen ze iets anders, wat meer op het autoradio-jatten in Amsterdam lijkt. Daar slaan ze je autoruit in en pikken je digitale fotokamera, die je dan weer voor 20 Euro terug kan kopen.
Naar de studentensocieteit gingen we eigenlijk nooit. We hadden het niet zo op die corrigerende tikken met de vlakke hand. En de corpsballen werden door ons natuurlijk ook gemeden als de pest. Bovendien waren we te zeer bezig met het wereldverbeteren wat uiteindelijk toch ook niet gelukt is. Veel werd gedroomd over het linkse volksfront, wat gezien de verkiezingen van woensdag nu wel mogelijk schijnt te zijn vooral door de hulp van de allochtone kiezers. Nu begrijp ik ook beter waarom het CDA de Hollandse paspoorten van al die stemmende kutmarrokanen wil afpakken, want Alles Van Waarde Is Weerbaar




Geen opmerkingen: