Notities met een knipoog. Dingetjes die me opvallen. Misschien omdat ik er niet tussenin zit. Geen lange artikelen, geen filosofische beschouwingen. Het nieuws uit de wereld met een tropische touch.

vrijdag 7 juli 2006

Ballenbootjes op de gracht

Gisteren ben ik weer verder gegaan op mijn multi-culturele zoektocht in het Amsterdamse. Het was mooie weer, dus de grachten waren bedekt met ballenbootjes. U kent ze wel, die dure sloepjes met zo'n touwtje erom heen. Veel oranje en Heinekenpils. Met m'n broer een Hoegaarden op een grachtenterras gedronken en weer terug naar Bos en Lommer, waar we Brazilie - Australie bekeken hebben. Met mijn commentaar, want wat ze er daar in Hilversum van brouwen.
's Avonds met een vriendje afgesproken en samen de oude en nieuwe tijden besproken onder het genot van een Peruaanse maaltijd met Chileense wijn. De ober was mooi en autochtoon naar eigen zeggen. Maar over dat laatste hadden wij zo onze bedenkingen. Hij zal wel in de Jordaan zijn geboren, maar helemaal raszuiver was ie toch niet, mooi, dat wel.
Terug in de Turkenbuurt was m'n broer al naar bed. Die moet vandaag productief bezig zijn. Maar de kroeg op de hoek was nog open. Ben ik binnen gestapt en heb een beetje geklept met de Koerdische barmeid. Zij nodigde me nog uit om te gaan stappen op het Leidseplein. Gelukkig was ik inmiddels te dronken, want hoe had ik dat nu aan m'n familie moeten uitleggen?

Geen opmerkingen: