Notities met een knipoog. Dingetjes die me opvallen. Misschien omdat ik er niet tussenin zit. Geen lange artikelen, geen filosofische beschouwingen. Het nieuws uit de wereld met een tropische touch.

vrijdag 7 juli 2006


Weet u, ik zit in Amsterdam. Nou ja, ik logeer in Bos en Lommer, de Turkenbuurt. Vandaag een beetje rondgefietst. Ben naar het Vondelpark geweest en heb een Duveltje in het Blauwe Theehuisje gedronken Eigenlijk twee, want ik raakte niet uitgekeken. De serveerster in het theehuisje liep met zo'n wifi-bestelapparaat rond. Had ik nog nooit gezien, maar eerlijk gezegd lette ik meer op haar fantastisch mooie en ontblootte buik. Helaas kwam ze niet terug. Draadloos geadviseerd bracht een ander meiske mijn Duveltje. Met Hoegaerden-glas jammer genoeg, want het is zomer en dan brengen ze geen breekbare Duvel-glazen naar het terras. Weinig Amsterdammers, want niemand kon me een goede haringtent wijzen. Heb ik op de terugweg toch gevonden in Oudwest. De zalm kwam uit Canada en de haring uit de gracht: "'n Geintje meneer Sonneberg!" Ongewild ben ik ten slotte een beetje omgefietst. Zoveel hoofddoekjes had ik m'n leven nog niet gezien. Dat vond ik overigens wel rustig na alle opwinding in het Theehuisje. Ook langs een moskee gekomen. Die ga ik vrijdag eens nader bekijken. Hij ligt hier om de hoek.

Geen opmerkingen: