Notities met een knipoog. Dingetjes die me opvallen. Misschien omdat ik er niet tussenin zit. Geen lange artikelen, geen filosofische beschouwingen. Het nieuws uit de wereld met een tropische touch.

zaterdag 22 september 2007

Europa en 't Manneke Pis

“Nederland kan het zich niet veroorloven een nieuw Europees verdrag te torpederen. De positie van Nederland in de EU, wellicht zelfs het lidmaatschap, staat dan op het spel.” Zeggen ze...
Ik houd niet van rampenscenario's. Ik snap die politici echter wel. Ze komen daar in Brussel natuurlijk nauwelijks nog aan 't woord. Ach, 't zijn die Hollanders maar; en de rest gaat over op de orde van de dag. Moet behoorlijk frustrerend zijn. Of 't ook erg is?
In Brussel voelden ze zich sowieso al een buitenbeentje. Nederlands en/of Vlaams wordt daar nauwelijks meer gesproken als ik Bart Dirks moet geloven. Persoonlijk heb ik toch altijd al een voorkeur voor dat Brussels Koeterwaals gehad. En in 't Duits, Engels of Spaans heb ik geen enkele moeite om m'n weg naar het Manneken Pis te vinden.
En dat Het Koninkrijk dan uit de EU geflikkerd wordt? Zal ze daar in Brussel wel te duur worden. Moeten ze te veel geld terugbetalen: NL is toch netto-betaler? Bovendien levert 't zoveel gerotzooi met de Euro op.
Begrijp me niet verkeerd: ik ben vóór de EU. Met m'n NL-paspoort mag ik hier tenminste lekker het hele jaar door van het zonnetje genieten. Dus Holland: allemaal vóór stemmen bij het nieuwe referendum.
Want dat moet er natuurlijk wel komen: eerlijk is eerlijk.....

Geen opmerkingen: