Notities met een knipoog. Dingetjes die me opvallen. Misschien omdat ik er niet tussenin zit. Geen lange artikelen, geen filosofische beschouwingen. Het nieuws uit de wereld met een tropische touch.

zaterdag 22 september 2007

Onzekerheid, klik en luister...

Een van mijn blogjes ging over filosofie en emotie in de blogs. Pas daarna ben ik de het blogje van Lidy tegengekomen. Was geschreven in een periode dat ik er geen zin in had, niet om te lezen, niet om te schrijven. 't Zette aan het denken, over jezelf. En niet alleen mij gezien de grote hoeveelheid reacties. Blijkbaar heerst er grote innerlijke onzekerheid onder de blogschijvers en -schrijfsters. Die nieuwe aanwinst op dat blog heeft er ook last van. Die schouderklopjes overigens van de collega's doen pathetisch aan.
Toen ik begon had ik daar geen last van. Duidelijk stond me voor ogen waarover mijn blog zou gaan. In de loop van de tijd is het oorspronkelijke doel verwaterd. En waarom eigenlijk? M'n eerste blogs vind ik nog steeds de beste. Misschien niet qua schrijfstijl, maar de inhoud is ten minste origineel. Ze werden echter niet gelezen. De precieze cijfers staan me niet meer voor de ogen, maar voor al het werk dat het me kostte leek het nauwelijks de moeite waard. Zeker als ik het vergeleek met de pageviews van anderen.
Toen heb ik mij in het politieke gestort. Flink schelden op die rechtse rakkers en aansluiting zoeken bij het linkse schrijversvolk. De cijfertjes zijn inderdaad beter geworden. Maar als ik over iets niet-politiek schrijf dan kijkt bijna geen hond. De innerlijke onzekerheid blijft. En we staan niet alleen. Van Mozes tot Woody Allen, je kunt ze allemaal terugvinden op deze onzekerheidstabel.
Gelukkig heb ik de zelfhulp-cd “Zelfvertrouwen” gevonden. Relax vanaf het Web, je problemen verwaaien in de zwoele stem van Olivier Delpin, een hypno-psycho-therapist. Aanbevolen voor nieuwe en oude bloggers....
Klik en luister.....

Geen opmerkingen: