Notities met een knipoog. Dingetjes die me opvallen. Misschien omdat ik er niet tussenin zit. Geen lange artikelen, geen filosofische beschouwingen. Het nieuws uit de wereld met een tropische touch.

donderdag 9 februari 2006

Wagner

We zitten net weer eens midden in een tropische storm en dan komt de krant niet. Scheep- en vliegverbindingen zijn ook uitgevallen, maar dat geeft in woelige tijden wel een veilig gevoel. Dat onze jongens in den vreemde en ver weg van huis en haard op de bres staan voor onze vrijheid doet me deugd. Zouden ze ook als voorspel Die Walküre uit de speakers hebben laten schallen? Waarschijnlijk wel maar dan in MP3-versie, want een beetje cultuur uitdragen kan immers nooit kwaad.
En in Frankrijk gooien ze er nog een paar spotprentjes tegenaan. Zo mag ik het graag.
Hier in het zuiden hebben we niet zo veel muzelmannen; dus heb ik alles alleen maar van horen zeggen, maar het schijnt dat er zelfs vrijdenkende muzelmannen bestaan. En ook dat je in Griekenland maar beter niet op vakantie kan gaan, want je weet het maar nooit met die orthodoxe popes. Die zijn ze ook niet zo gesteld op onze westerse spotprentjes Net lees ik nog dat er in Amsterdam niet meer geblowd mag worden. Waar gaat het met de wereld naar toe?

Geen opmerkingen: