Notities met een knipoog. Dingetjes die me opvallen. Misschien omdat ik er niet tussenin zit. Geen lange artikelen, geen filosofische beschouwingen. Het nieuws uit de wereld met een tropische touch.

maandag 19 mei 2008

Over computervredebreuk...

Behalve huisvredebreuk bestaat dus ook computervredebreuk. Je mag dus niet zo maar van iemands wifi-net gebruik maken. Tot één jaar gevangenis staat er zelfs op. Dom natuurlijk om je router niet te beveiligen. Hoewel. Zelf ben ik ooit dagenlang in de weer geweest met de mijne. En eigenlijk is ie nog steeds niet goed afgesloten. Dat lukte niet. Ik heb het maar opgegeven. Niet dat iedereen er nog steeds op kan. Met hulp van m'n IT-broertje heb ik de toegang kunnen beperken. Natuurlijk ook de 1234-toegangscode en -gebruikersnaam veranderd, want die was te simpel. Maar de wifi-verbinding met de pc van mijn zoon is niet gecodificeerd. Dat lukte wel, maar dan had ie geen verbinding. En dat was niet de bedoeling. Ze kunnen hem nu wel afluisteren, maar ik geloof niet dat er hier op La Palma zo'n slimme IT'ers rondlopen. Ik hoop in elk geval van niet. Bovendien moeten ze dan ook nog toevallig bij mij langs komen. Verder woon ik op een vijfde etage en het signaal op straat is geloof ik toch te zwak. M'n buren? Ach...
En zelf doe ik 't met een kabeltje en ken dus geen gevaren.

Geen opmerkingen: