Notities met een knipoog. Dingetjes die me opvallen. Misschien omdat ik er niet tussenin zit. Geen lange artikelen, geen filosofische beschouwingen. Het nieuws uit de wereld met een tropische touch.

woensdag 28 mei 2008

Over E-factureren

Als bedrijven in de Europese Unie voortaan elektronische facturen sturen, hoeven per jaar 15 miljoen bomen minder gekapt te worden. Banken moeten e-facturatie mogelijk gaan maken door samen te werken en te investeren, ongeveer 8 miljard euro in totaal. Dat stelt Bo Harald, voorzitter van het EU-expertcomité voor e-facturatie woensdag in Brussel.Banken zullen die kosten doorberekenen aan hun klanten, maar de consument is uiteindelijk goedkoper uit. "Consumenten betalen nu ook voor de facturatie. Een papieren factuur is veel duurder dan een elektronische", aldus Harald. nu.nl


Ik ben helemaal voor. Wat ik alleen niet begrijp. Hoe kan iets, de e-facturatie wat goedkoper is, 8.000 miljoen kosten. Mijn bank, de telefoonmaatschappij, de man van de elektriciteit, allemaal willen ze me laten e-factureren. Goedkoper, beter voor het milieu, enz. Maar goedkoper, ho maar. Dat extraatje willen de heren en die enkele dame lekker in eigen zak steken. Geef mij die korting en morgen ben ik jullie man. Zelf stuur ik m'n rekeningen al jaren elektronisch. Veel inkt voor m'n drukker heb ik daarmee al uitgespaard. En geld natuurlijk en bomen.
En in zo'n Bo Harald, voorzitter van het EU-expertcomité voor e-facturatie heb ik helaas weinig vertrouwen. Op en neer reizen tussen Brussel en Straatsburg lijkt me niet het beste voorbeeld van milieubewust bezigzijn.

Powered by ScribeFire.

Technorati Tags: , , , ,

Geen opmerkingen: