Notities met een knipoog. Dingetjes die me opvallen. Misschien omdat ik er niet tussenin zit. Geen lange artikelen, geen filosofische beschouwingen. Het nieuws uit de wereld met een tropische touch.

woensdag 28 mei 2008

Wildgroei van blogs?

Bloggen raakt over zijn hoogtepunt heen. Mensen willen via een blog iets delen. Dat kan gebeuren door het plaatsen van links en reacties, maar in werkelijkheid is er meestal maar een kleine groep betrokken. Vaak wordt er enorm veel gekopieerd, verwezen, geknipt en geplakt.
Mediafilosoof Geert Lovink: "Blogs zijn vijanden van de open geest, omdat de goede inhoud wegzinkt tussen de rommel". Wat ben je met informatie van iemand waarvan je de reputatie en de achtergrond niet kent?Knack.be


Na dit te hebben gelezen begrijp ik dat Lovink nauwelijks via Wikipedia is te vinden. Google, by the way, is aardiger voor 'm. Maar dit terzijde. Ook dit blogje kwam tot stand via het bekende gefröbel, waar SribeFire me overigens erg behulpzaam bij is. Waarvoor dank! Misschien dat men deze 'mediafilosoof' en 'webgoeroe' niet kan vinden tussen die pakweg 200 of 300 miljoen blogs op de wereld. Maar dat lijkt me meer zijn probleem. Hoewel, als universitair hoofddocent hoeft ie zich toch niet zoveel zorgen te maken.

Powered by ScribeFire.

Technorati Tags: , , ,

Geen opmerkingen: